από την ομάδα της FESPA

Το θέμα της φετινής FESPA Global Print Expo είναι «Επαναφέροντας το χρώμα» («Bringing Colour Back»). Μετά από σχεδόν 18 μήνες πανδημίας, με τα φανερά αποτελέσματα της στον εμπορικό κλάδο και όλους μας κολλημένους πίσω από μια οθόνη, η FESPA στοχεύει να επαναφέρει το χρώμα, που συμβολίζει την ενέργεια και τη θετικότητα, και να επιτρέψει στην εκτυπωτική κοινότητα να συναντηθεί και πάλι από κοντά.

Ένα χρώμα που βρίσκεται στο μυαλό κάθε εκτυπωτή είναι το «πράσινο». Με απλά λόγια, όλοι χρειαζόμαστε πιο βιώσιμες επιχειρήσεις. Καθώς αυξάνεται η ζήτηση από καταναλωτές και μάρκες για πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνη εκτύπωση, υπάρχει πίεση στους παρόχους υπηρεσιών εκτύπωσης. Και, παρά όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλά στην ημερήσια διάταξη - αναμφισβήτητα ακόμη υψηλότερα καθώς οι προτεραιότητές μας έχουν αλλάξει.

Ως αποτέλεσμα, οι εκτυπωτικές επιχειρήσεις, αλλά και οι επιχειρήσεις κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, χρειάζονται βοήθεια από τους προμηθευτές τους για να κάνουν την παραγωγή τους πιο βιώσιμη, με πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, υλικά και βελτιωμένο αυτοματισμό.

Το προσωπικό της FESPA συζήτησε με ορισμένους εκθέτες της FESPA Global Print Expo 2021 σχετικά με την αυξανόμενη ζήτηση για αειφορία, πώς αυτή οδηγεί την καινοτομία στις επιχειρήσεις τους και την ανταπόκριση της αγοράς.

Ο Folker Stachetzki, Διευθυντής μάρκετινγκ της Brother (Stand: 7-R65), μιας εταιρείας που βρίσκεται σε ηγετική θέση παγκοσμίως στις βιομηχανικές ραπτομηχανές και τις εκτυπώσεις υφασμάτων, βλέπει τον αντίκτυπο της ζήτησης για βιωσιμότητα στη βιομηχανία.
«Η αειφορία παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων. Από τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται, μέχρι το τελικό έντυπο προϊόν, οι τελικοί καταναλωτές και οι μάρκες επανεξετάζουν τις περιβαλλοντικές τους στρατηγικές. Γι 'αυτό, στην Brother, παρουσιάσαμε τις δικές μας περιβαλλοντικές οδηγίες, οι οποίες περιλαμβάνουν δράσεις όπως η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η μεγιστοποίηση της ανακύκλωσης πόρων, για να δείξουμε στους πελάτες μας ότι έχουμε δεσμευτεί να εφαρμόζουμε πράσινες στρατηγικές σε ό, τι κάνουμε.»

Εξηγώντας πώς οι προσδοκίες γύρω από την αειφορία φέρνουν την καινοτομία στην εκτυπωτική αλυσίδα εφοδιασμού, ο Luca Sandron, Εμπορικός Διευθυντής στην Inedit (Stand: 7-S41), μιας προμηθεύτριας εταιρείας λογισμικού που ειδικεύεται στις ροές εργασιών ψηφιακής εκτύπωσης υφασμάτων, είπε: «Σε γενικές γραμμές, οι εταιρείες αναζητούν λύσεις που είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον από ότι στο παρελθόν, πράγμα που αποτελεί κινητήριο παράγοντα για τους κατασκευαστές. Ως προμηθευτής λογισμικού, θέλουμε να βοηθήσουμε τους εκτυπωτές να εξοικονομήσουν μελάνι και υλικά και, με τη σειρά του, αυτό θα οδηγήσει στη μείωση κόστος.»\

Η Caroline Bell από την Elitron (Stand: 1-F30), μιας εταιρείας που προμηθεύει κοπτικά συστήματα, λογισμικό και τεχνολογία αυτοματισμού για την ψηφιακή εκτύπωση, τόνισε επίσης τη βιωσιμότητα ως βασικό παράγοντα για τους πελάτες. «Πολλοί από τους πελάτες μας που προσπαθούν να είναι πιο βιώσιμοι, αναρωτιούνται τι κάνουμε ώστε να είναι τα προϊόντα και η επιχείρησή μας πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνη. Ως αποτέλεσμα, η Elitron μείωσε την κατανάλωση ενέργειας των κοπτικών της συστημάτων και μείωσε επίσης το επίπεδο εξόδου θορύβου.»

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένα εμπόδια. Η Caroline παρατήρησε ότι, αν και διατίθενται πιο βιώσιμα υλικά στην αγορά, δεν επιτυγχάνουν πάντα την ποιότητα παραγωγής που αναμένουν οι τελικοί πελάτες. «Βλέπουμε πολύ περισσότερες δουλειές με ανακυκλωμένα υλικά, αλλά έχουμε παρατηρήσει ότι μπορεί να υπάρξει ανταλλαγή μεταξύ ‘πράσινων υλικών’ και ποιότητας φινιρίσματος. Πολλές μάρκες εξακολουθούν να μην χρησιμοποιούν φιλικά προς το περιβάλλον υποστρώματα επειδή βλέπουν ότι η παραγωγή δεν είναι στο ίδιο με τα υλικά που έχουν συνηθίσει. Αλλά αυτό είναι σίγουρα κάτι που βελτιώνεται καθώς οι πελάτες και οι τελικοί χρήστες ανησυχούν περισσότερο για τα υλικά που χρησιμοποιούν.»

Η τιμή μπορεί επίσης να δημιουργήσει ενδοιασμούς, όπως εξήγησε ο Luca. «Το κόστος εξακολουθεί να αποτελεί ανησυχία για τους παρόχους υπηρεσιών εκτύπωσης, επειδή αναμένεται να πληρώσουν μια διαφορά για τις βιώσιμες λύσεις, αλλά δεν μπορούν απαραίτητα να μετακυλήσουν αυτό το πρόσθετο κόστος στους καταναλωτές.»

Ως προμηθευτής της τεχνολογίας direct-to-garment (DTG), η βιωσιμότητα αποτελεί επίσης βασικό κινητήριο παράγοντα για τις τεχνολογικές καινοτομίες της PolyPrint (Stand: 7-R40). Ο Κωστής Γούναρης πιστεύει ότι είναι πλέον πιο εύκολο από ποτέ για τους πελάτες να είναι πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνοι: «Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους οι παραγωγοί κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων μπορούν να είναι πιο βιώσιμοι, συμπεριλαμβανομένης της επαναχρησιμοποίησης των υπαρχόντων υφασμάτων για κάποια νέα εφαρμογή, της χρήσης ανακυκλωμένων υφασμάτων για την προστασία του περιβάλλοντος, την ενίσχυση των υφασμάτων ώστε να καταστούν ισχυρότερα και πιο ανθεκτικά με την πάροδο του χρόνου.

Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια, έχουν αναπτυχθεί πολλές φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις. Για παράδειγμα, η εκτύπωση DTG επιτρέπει την παραγωγή μικρότερων τιράζ,  χρησιμοποιώντας μελάνια νερού και μειώνοντας τα απόβλητα. Με όλες αυτές τις εκτιμήσεις, οι εκτυπωτές μπορούν να εργαστούν με αυτοπεποίθηση με συνεργάτες που θα τους βοηθήσουν να επιτύχουν τους περιβαλλοντικούς τους στόχους.»

Παρόλο που εξακολουθούν να υπάρχουν επιφυλάξεις μεταξύ ορισμένων εκτυπωτικών επιχειρήσεων, οι λύσεις για πιο βιώσιμη παραγωγή και η ευκαιρία βελτίωσης των περιβαλλοντικών πιστοποιήσεών σας, είναι μεγαλύτερες από ποτέ.

Η FESPA Global Print Expo 2021, θα προσπαθήσει να συνδέσει τους επισκέπτες με περισσότερους από 400 κορυφαίους προμηθευτές, πολλοί από τους οποίους θα δώσουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα. Επισκεφτείτε την FESPA Global Print Expo 2021 για να εγγραφείτε.

πηγή: https://www.fespa.com/en/news-media/blog/bringing-colour-back-the-need-for-green