Σε συνεργασία με την Pilot Lite Ventures, η Diageo, ιδιοκτήτρια εταιρεία μερικών από τις μεγαλύτερες μάρκες ποτών στον κόσμο, κατασκευάζει ένα μπουκάλι χωρίς πλαστικό. Οι δύο εταιρείες έχουν δημιουργήσει την Pulpex για την κατασκευή και την προμήθεια των νέων χάρτινων μπουκαλιών σε μάρκες ιδιοκτησίας της Diageo, καθώς και σε άλλες μεγάλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Unilever και Pepsico.

Η υποστήριξη για τους Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNSDG) αυξάνεται μεταξύ των εμπορικών σημάτων που είναι υπεύθυνα για τον μεγάλο όγκο συσκευασιών. Τα μπουκάλια θα δοκιμαστούν την άνοιξη του 2021, και το ουίσκι Johnnie Walker αναμένεται να είναι το πρώτο ποτό που θα πωλείται σε χάρτινο μπουκάλι.

Οι Diageo και Pilot Lite δεν είναι οι πρώτοι που ανέπτυξαν την ιδέα ενός χάρτινου μπουκαλιού. Η Carlsberg δουλεύει μια παρόμοια ιδέα με το μπουκάλι Green Fiber και ο οργανισμός Frugalpac παράγει ήδη χάρτινα μπουκάλια κρασιού. Αυτά τα μπουκάλια έχουν σκοπό να κάνουν τη συσκευασία ποτών πιο βιώσιμη και να στηρίξουν την κυκλική οικονομία. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι νέες προσεγγίσεις πρέπει να διασφαλίζουν την ασφάλεια και τη σταθερότητα των τροφίμων με την πάροδο του χρόνου, είναι πραγματικά καλύτερη η χρήση χαρτιού παρά γυαλιού ή μετάλλου; Η αντικατάσταση των πλαστικών μπουκαλιών με αυτές τις νέες εναλλακτικές λύσεις με βάση τον χαρτοπολτό είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα, αλλά η χρήση πλαστικών μπουκαλιών για οινοπνευματώδη ποτά, κρασί και μπύρα είναι σπάνια. Αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να είναι υπό αμφισβήτηση, δεδομένης της εδραιωμένης ανακύκλωσης στην εφοδιαστική αλυσίδα γυαλιού και μετάλλου.

Η Diageo αναμένει ότι το νέο χάρτινο μπουκάλι ουίσκι θα ανακυκλώνεται μαζί με χαρτί και χαρτόνι. Το κατά πόσο οι καταναλωτές θα αγκαλιάσουν αυτήν την κίνηση είναι ένα άλλο θέμα. Η Coca-Cola μένει πιστή στα πλαστικά μπουκάλια μιας χρήσης, επειδή οι καταναλωτές εξακολουθούν να τα προτιμούν.

Τα μπουκάλια Pulpex δημιουργούνται από συμπιεσμένο χαρτοπολτό που ψεκάζεται εσωτερικά με ειδικές ουσίες, σχεδιασμένες για την ασφάλεια των τροφίμων και για τη μη αλληλεπίδραση με τα υγρά που περιέχουν, και οι οποίες, σύμφωνα με την Diageo, δεν περιέχουν πλαστικά.

Το ζήτημα της υποστήριξης των καταναλωτών είναι βασικό στην επιτυχία τέτοιων εγχειρημάτων. Κάτι που πρέπει να ληφθεί σημαντικά υπόψη, είναι ο κίνδυνος οι καταναλωτές να μην επιλέξουν να αγοράσουν μπύρες, κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά σε χάρτινη συσκευασία, κυρίως για τα προϊόντα υψηλής αξίας. Υπάρχει επίσης το ζήτημα της αντοχής με την πάροδο του χρόνου, αλλά τα προβλήματα θα αντιμετωπίζονται κατά τη διάρκεια των δοκιμών των χάρτινων μπουκαλιών με τα διαφορετικά υγρά. Η τελική δοκιμή θα είναι η απόδοση και η ανακυκλωσιμότητα τους, συγκριτικά με το γυαλί και το μέταλλο. Σίγουρα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα πλαστικά σε πολλούς τύπους συσκευασιών, αλλά είτε το Pulpex είναι πιο βιώσιμο από το γυαλί ή το μέταλλο είτε όχι, η προμήθεια, η κατασκευή, η χρήση και η ανακύκλωση των πρώτων υλών δεν είναι ακόμη σαφής.

Πηγή: Αυτό το άρθρο παρουσιάστηκε από το Verdigris Project, μία πρωτοβουλία της βιομηχανίας με σκοπό να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τον θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των εκτυπώσεων. Αυτός ο σχολιασμός βοηθά τις εκτυπωτικές εταιρείες να εναρμονίζονται με τα περιβαλλοντικά πρότυπα και στο πως η φιλική προς το περιβάλλον εταιρική διοίκηση μπορεί να βοηθήσει να βελτιώσουν τα τελικά οικονομικά τους αποτελέσματα. Το  Verdigris υποστηρίζεται από τις παρακάτω εταιρείες: Agfa Graphics, Spindrift.click, EFI, FESPA, HP, Kodak, Kornit Digital, Ricoh, Splash PR, Unity Publishing και Xeikon.

Πηγή: https://www.fespa.com/en/news-media/blog/diageo-developing-plastic-free-bottles