γράφει ο Graeme Richardson-Locke

Ο Graeme Richardson-Locke συζητά τη νέα εποχή της κοινωνικής αποστασιοποίηση και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για εκτυπωτές και επιγραφοποιούς

Μέσα σε λίγους μήνες, η πανδημία COVID-19, δεν διατάραξε μόνο τον τρόπο που εργαζόμαστε σε προσωρινή βάση, αλλά και ανάγκασε πολλές εταιρείες να επανεξετάσουν τους τομείς εργασίας τους και τα λειτουργικά μοντέλα.

Σε μια εποχή μεγάλης αναστάτωσης, οι εκτυπωτικές επιχειρήσεις πρέπει να είναι προετοιμασμένες να επανασχεδιάσουν τις προτάσεις τους για να αναπτύξουν νέες ροές εσόδων και να προσελκύσουν νέους πελάτες. Για τους παραγωγούς γραφικών, σημαντικοί όγκοι εκτύπωσης μπορεί να βασίζονταν σε συναυλίες, παραστάσεις και άλλες εκδηλώσεις, καθώς και σε επιχειρήσεις από τον τουρισμό, τη φιλοξενία και τους τομείς αναψυχής. Το κλείσιμο των μη απαραίτητων επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου έχει επίσης αποδεκατίσει τη ροή παραγγελιών για διαφημιστικά γραφικά.

Ωστόσο, η νέα αυτή εποχή της κοινωνικής αποστασιοποίησης, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία στους εκτυπωτές και τους επιγραφοποιούς να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών με φρέσκες, δημιουργικές προτάσεις και νέα προϊόντα, ενώ η απότομη αύξηση της ζήτησης για προϊόντα συγκεκριμένα για την COVID-19, σημαίνει ότι οι εκτυπωτές ζητούνται για να παρέχουν μια διαφορετική γκάμα λύσεων.

Ξαφνικά, γραφικά δαπέδου, σταντ πεζοδρομίου, μπάνερ εσωτερικών και εξωτερικών χώρων χρησιμοποιούνται ενεργά για τη διατήρηση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης και τη διασφάλιση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος τόσο για το προσωπικό όσο και για τους πελάτες. Με γραφεία, καταστήματα λιανικής και δημόσιους χώρους να ανοίγουν εκ νέου, ανάλογα με τις ισχύουσες οδηγίες στις διάφορες χώρες, η ζήτηση για αυτά τα προϊόντα θα είναι υψηλότερη από ποτέ, συνεπώς ο χρόνος ανάκαμψης θα είναι πού μικρότερος.

Ένας επιχειρηματικός τομέας που θα μπορούσε να επωφεληθεί ιδιαίτερα από τα έντυπα γραφικά είναι η βιομηχανία υπηρεσιών εστίασης. Δεδομένου ότι τα εστιατόρια είναι κλειστά ή έχουν ανοίξει με περιορισμούς προς το παρόν σε πολλές χώρες, πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εστίασης στρέφονται σε άλλα λειτουργικά μοντέλα και υπηρεσίες. Αυτό τονώνει τη ζήτηση για σήμανση που προωθεί, για παράδειγμα, την υπηρεσία φαγητού σε πακέτο, ή με κωδικούς QR που διευκολύνουν την παραγγελία έξω από το εστιατόριο.

Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης πρόκειται επίσης να εφαρμοστούν εκτενώς σε χώρους γραφείων και σε άλλα εργασιακά περιβάλλοντα, όπου θα πρέπει να υπάρχει εμφανής και ενημερωμένη σήμανση υγείας και ασφάλειας. Εδώ υπάρχουν πολλές δημιουργικές ευκαιρίες και για τους επιγραφοποιούς, προσφέροντας για παράδειγμα lightboxes και εκτυπωμένα χωρίσματα, για χρήση ως ευέλικτα και αισθητικά όμορφα διαχωριστικά δωματίων.

Αλλά ίσως η μεγαλύτερη ευκαιρία έγκειται στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Μετά από μήνες μειωμένης κοινωνικής συμπεριφοράς κυρίως σε εξωτερικούς χώρους και αναγκαστικής εξάρτησης από διαδικτυακές αγορές, πολλοί καταναλωτές θα διστάσουν να επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα λιανικής. Φυσικά, καθώς τα καταστήματα ανοίγουν ξανά, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα υποχρεωτικά πλέον γραφικά σήμανσης για να συντονίσουν τους πελάτες τους στην προσπάθεια ελαχιστοποίησης της στενής επαφής. Όμως, σκεπτόμενοι πιο θετικά, τα καταστήματα λιανικής θα ήθελαν να είναι οπτικά ελκυστικά για τους πελάτες και να απαλύνουν τον αρνητικό συναισθηματικό αντίκτυπο τόσων πολλών περιορισμών και απαγορεύσεων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με υψηλής ποιότητας γραφικά σε δάπεδα, τοίχους και βιτρίνες, και ίσως με την «αναζωογόνηση» των εσωτερικών χώρων με εντυπωσιακή διακόσμηση.

Έτσι, ενώ πολλές εκτυπωτικές επιχειρήσεις έχουν πληγεί από την πανδημία και τις οικονομικές της συνέπειες, η ανάκαμψη των επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς προσφέρει θετικές ευκαιρίες για τους κατασκευαστές επιγραφών και τους παρόχους υπηρεσιών εκτύπωσης που μπορούν να δουν τον δημιουργικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η εκτύπωση στην βελτίωση των καθημερινών μας εμπειριών.

Όπως και πολλές άλλες βιομηχανίες αυτή τη στιγμή, οι ειδικοί εκτυπωτές αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα είναι σε θέση να τις ξεπεράσουν. Ναι, όλη αυτή η διαταραχή είναι μια εξουθενωτική εμπειρία για μια επιχείρηση, ειδικά όταν γίνεται ακούσια. Όμως, οι επιχειρήσεις που έχουν αρκετή αυτοπεποίθηση για να προσαρμόσουν και να διαφοροποιήσουν την προσφορά τους και να επινοήσουν προϊόντα και λύσεις που προσανατολίζονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών, είναι αυτές που είναι πιο πιθανό να επωφεληθούν από την ευρύτερη ανάκαμψη των επιχειρήσεων και, τελικά, να αποκομίσουν τα μεγαλύτερα οφέλη όταν η ζήτηση επιστρέψει.

 

Πηγή: fespa.com