γράφει η Laurel Brunner

Η ολιγαρχία του πετρελαίου πρέπει να αρχίσει ανησυχεί. Όχι μόνο οι τιμές του πετρελαίου μειώνονται λόγω της μείωσης των μεταφορών και της αύξησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά τα πλαστικά καταργούνται σταθερά σε όλες τις βιομηχανίες. Στη βιομηχανία των γραφικών τεχνών βλέπουμε κάποιες εξαιρετικά καινοτόμες προσεγγίσεις για την αντικατάσταση πλαστικών, από χάρτινες φιάλες έως σακούλες κατασκευασμένες από υλικά κατάλληλα για κομποστοποίηση. Το πιο σημαντικό είναι ότι ορισμένες πολύ μεγάλες εταιρείες έχουν δεσμευτεί να αφαιρέσουν πλήρως το πλαστικό από τα προϊόντα τους.

Μεγάλο μερίδιο αυτής της αλλαγής ανήκει στους καταναλωτές. Οι άνθρωποι έχουν ξεκινήσει και σοκάρονται από τις καταστροφές που προκαλούνται στον πλανήτη από τα απορριφθέντα πλαστικά. Εάν ένας καταναλωτής επιλέξει να μην αγοράσει ένα προϊόν λόγω της πλαστικής συσκευασίας του, ο πωλητής και ο κατασκευαστής πρέπει να απαντήσουν. Αυτό είναι ιδιαίτερα επείγον σε τομείς που ήδη απειλούνται με αλλαγή επιχειρηματικών μοντέλων, όπως η έκδοση εφημερίδων.

Ένας από τους μεγαλύτερους εκδότες εφημερίδων στον κόσμο είναι το News International. Πριν από λίγα χρόνια η News UK ανακοίνωσε ότι θέλει να μειώσει τη χρήση πλαστικών μίας χρήσης στη συσκευασία του παραδοθέντος προϊόντος της από 800 τόνους ετησίως, στο μηδέν. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους η News UK έχει αντικαταστήσει τις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης που περιέχουν τις εφημερίδες, με σακούλες κατασκευασμένες με βάση το άμυλο πατάτας. Όπου ήταν δυνατόν, όπως στα ράφια των σούπερ μάρκετ, η συσκευασία απομακρύνθηκε εντελώς.

Η News UK ανακοίνωσε πρόσφατα και την αντικατάσταση των πλαστικών ταινιών με χάρτινες, που σημαίνει ότι θα εκπληρώσει την υπόσχεσή της για την οριστική κατάργηση του πλαστικού. Η χρήση χάρτινων ταινιών δημιουργεί μια νέα προσφορά στους διαφημιζόμενους, οι οποίοι δέχτηκαν με χαρά αυτήν την κίνηση, αφού το βλέπουν ως ευκαιρία να διαδώσουν τα διαφημιστικά τους μηνύματα αλλά και να τα συνδέσουν με τη βιωσιμότητα.

Η συνεργασία μεταξύ διαφημιστών και καταναλωτών είναι αυτή που ωθεί τις μεγάλες εταιρείες να αναθεωρήσουν και να ενημερώσουν τις πολιτικές και τις προσφορές τους. Στη βιομηχανία των γραφικών τεχνών, μεγάλοι εκδότες όπως το News International μπορούν να κάνουν πραγματική διαφορά. Στην εφημερίδα, η βιώσιμη διαφήμιση προσφέρει μια ενδιαφέρουσα νέα προσέγγιση που είναι ταυτόχρονα άμεση και εύκολη προς πώληση, για διαφημιστές και καταναλωτές.

Αυτό το άρθρο παρουσιάστηκε από το Verdigris Project, μία πρωτοβουλία της βιομηχανίας με σκοπό να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τον θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των εκτυπώσεων. Αυτός ο σχολιασμός βοηθά τις εκτυπωτικές εταιρείες να εναρμονίζονται με τα περιβαλλοντικά πρότυπα και στο πως η φιλική προς το περιβάλλον εταιρική διοίκηση μπορεί να βοηθήσει να βελτιώσουν τα τελικά οικονομικά τους αποτελέσματα. Το  Verdigris υποστηρίζεται από τις παρακάτω εταιρείες: Agfa Graphics, Spindrift.click, EFI, FESPA, HP, Kodak, Kornit Digital, Ricoh, Splash PR, Unity Publishing και Xeikon.

πηγή: http://verdigrisproject.com/blog/plastics-replaced-with-paper