19 Mar 2019
March 19, 2019

Wild (th)inks

0 Comment

Sonja Angerer discusses the importance of finding the right ink technology when using digital textile printing.

Digital textile printing means you are able to print for yourself (or for your client) a dress or table-cloth featuring your own design. But it is important to find the right ink technology.

read more →

Κωνσταντίνος Αράπης – Θερινό εργαστήριο Γραφικών Τεχνών – Μουσείο Τυπογραφίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - Ιούλιος 2017

Μεταξύ των αντικειμένων του Μουσείου Τυπογραφίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, εντοπίστηκαν δεκαοχτώ (18) χάλκινες μήτρες, που μεταξύ τους συνθέτουν μία επιμέρους συλλογή.

Ακριβέστερα, αποτελούν φωτογραφικές αναπαραγωγές σχεδίων και ελαιογραφιών του ζωγράφου Νικολάου Γύζη (1842-1901), παρμένες από το σύνολο του έργου του, ενώ εικονογραφούν το βιβλίο του Mar-cel Montandon, Gysis (Velhagen & Klasing, Bielefeld & Leipzig, 1902). Θεωρούνται δε, σημαντικό τεκμήριο, καθώς το βιβλίο αυτό είναι η πρώτη μονογραφία που εκδόθηκε για τον σημαντικότατο, αυτόν, Έλληνα ζωγράφο.

Αναλυτικότερα, ενώ οι περισσότερες των μητρών αναπαραγάγουν κάποιο σχέδιο ή ελαιογραφία μονόχρωμα (με μαύρη μελάνη), τρεις (3) μήτρες δεν επιβεβαιώνονται ως κομμάτι της έκδοσης, συνθέτουν ωστόσο μία ενότητα, καθώς πρόκειται για τρία χρώματα ενός πορτραίτου, διαχωρισμένου στο προσθετικό, τριχρωματικό σύστημα RGB. Αν και δεν είναι συνήθης σήμερα, αποτελούσε κο-νή, για τον 19ο αι., πρακτική.

Η υπογραφή του Νικολάου Γύζη εντοπίζεται σε δύο (2) από τις δεκαοκτώ (18) μήτρες, ενώ στη μολύβδινη βάση πέντε (5) εξ αυτών, εντοπίζεται το ονοματεπώνυμο του χαράκτη και τυπογράφου της έκδοσης, Albert Fischer.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως ενώ οι μήτρες έχουν χαραχθεί με τεχνικές βαθυτυπίας, εντούτοις τυπώθηκαν ως μήτρες υψιτυπίας.
Αυτό τεκμαίρεται τόσο από την αντεστραμμένη τονικότητα (θετικό-αρνητικό) μεταξύ μήτρας και αντίστοιχης εκτύπωσης, όσο και από το γεγονός πως πέντε (5) εξ αυτών φέρουν ξύλινες βάσεις, το ύψος των οποίων, αθροισμένο με εκείνο της μήτρας, ισούται με το ύψος των τυπογραφικών στοιχείων (2.4 cm). Με τη μέθοδο αυτή είναι δυνατή η σύνθεση εικόνας και κειμένου στην ίδια φόρμα, αφού η ταυτόχρονη εκτύπωση κειμένου και εικόνας, είναι οπωσδήποτε ταχύτερη από ότι η εκτύπωση κειμένου και εικόνας σε άλλο χρόνο.

Βιβλιογραφία
1. Montandon Marcel, Gysis, Velhagen & Klasing, Bielefeld & Leipzig, 1902
2. Βλάχος Β. Γεώργιος, Ιστορική καταγραφή των τεχνικών αναπαραγωγής της εικόνας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας, Ιωάννινα, 2009
3. Μυσιρλή Νέλλη, Γύζης, Αδάμ, Αθήνα, 1995

The winners of FESPA’s 2018 Awards were announced at its annual Gala Dinner, which took place at the Classic Remise in Berlin on Wednesday 16 May, during FESPA Global Print Expo 2018.

read more →

FESPA-Awards-2018-Judging_2

FESPA has announced the shortlisted entries for its FESPA Awards 2018. The entries, which are displayed online now, will be showcased at FESPA Global Print Expo 2018, which takes place from 15 to 18 May 2018 in Berlin, Germany.

read more →

08 Feb 2018
February 8, 2018

European Sign Expo 2018

0 Comment

signexpo

Η European Sign Expo, αφιερωμένη στη μη έντυπη επιγραφοποιία, επιστρέφει από τις 15 ως τις 18 Μαΐου στο Messe στο Βερολίνο στη Γερμανία, μαζί με την Global Print Expo FESPA 2018.

Η European Sign Expo 2018 είναι μια εκδήλωση που κανένας επιγραφοποιός δεν πρέπει να χάσει, καθώς θα είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση στην ιστορία των 6 χρόνων της, με έναν αριθμό – ρεκόρ συμμετεχόντων στο χώρο. Η διοργάνωση του 2018 πρόκειται να φιλοξενήσει περίπου 100 συμμετέχοντες σε χώρους όπως neon, LED, τρισδιάστατων επιγραφών, φωτεινών επιγραφών, channel letters και χαρακτικής.

read more →