27 Φεβ 2024
Φεβρουάριος 27, 2024

Συσκευασίες από φύκια

0 Σχόλια

γράφει η Laurel Brunner

Η Laurel Brunner συζητά για το πώς η εταιρεία Notpla ανέπτυξε ένα δημιουργικό, βιοδιασπώμενο και βρώσιμο υλικό συσκευασίας από καφέ φύκια.

Εάν οι δημιουργοί του θέλουν πραγματικά να τραβήξουν την προσοχή, χρειάζονται ένα καλύτερο όνομα για αυτό το φανταστικό προϊόν. Η Noptla ανέπτυξε ένα καινοτόμο, βιοδιασπώμενο και βρώσιμο υλικό συσκευασίας κατασκευασμένο από καφέ φύκια. Το υλικό αυτό πωλείται ως εναλλακτικό του πλαστικού είτε ως επίστρωση σε συσκευασίες τροφίμων είτε ως Ooho. Το Ooho είναι μία βρώσιμη φούσκα η οποία μπορεί να αντικαταστήσει συσκευασίες μίας χρήσης για υγρά. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Notpla πουλάει τα υλικά της ως έτοιμες συσκευασίες στην ιστοσελίδα της παράλληλα με ένα εύρος χαρτιών Notpla.

Η λέξη Notpla είναι μία συναίρεση του «not plastic», όχι πλαστικά, και το προϊόν επινοήθηκε από μία ομάδα χημικών και χημικών μηχανικών στο Imperial College του Λονδίνου. Έχουν βασίσει την εφεύρεση τους πάνω στην πληθώρα της πρώτης ύλης η οποία φυτρώνει με γρήγορο ρυθμό – ένα μέτρο την ημέρα σε θαλασσινό νερό. Τα φύκια δεν χρειάζονται λίπασμα και είναι βιοδιασπώμενα με την αποδόμηση τους να κρατάει μεταξύ τεσσάρων με έξι εβδομάδων. Το Notpla θα λιώσει σε οποιοδήποτε σύστημα χωρίς να μολύνει την ανακύκλωση PET.

Αυτό το προϊόν αξίζει την προσοχή μας για πολλούς λόγους, κυρίως διότι ανακυκλώνεται και είναι κατασκευασμένο από φύκια. Η εταιρεία πουλά τυποποιημένα υλικά συσκευασίας σε προμηθευτές τροφίμων και ποτών και απευθείας σε αγορές λιανικής από την ιστοσελίδα της. Σε αυτό το στάδιο, η Notpla φαίνεται να απευθύνεται σε εκδηλώσεις αθλητισμού και φεστιβάλ μιας και το Ooho είναι ιδανικό για σάλτσες και ντρέσινγκ. Η παραγωγή είναι σχετικά μικρή, με το μέγιστο να φτάνει στα 500 τεμάχια ανά παραγγελία αλλά το μοντέλο μπορεί να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για περίπτερα και καντίνες που πουλάνε φαγητό σε φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις σε εξωτερικούς χώρους. Είναι επίσης ελκυστικό σε εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες κέτερινγκ.

Για την ώρα η κλίμακα είναι μικρή, αλλά η Notpla και το μοντέλο πωλήσεών της μπορεί να γίνει μια ενδιαφέρουσα ευκαιρία για την ψηφιακή εκτύπωση. Εταιρείες ψηφιακών εκτυπώσεων ίσως πρέπει να σκεφτούν την πιθανότητα συνεργασίας με την Notpla για υπηρεσίες εκτύπωσης κατά παραγγελία, με την προϋπόθεση πάντα ότι το υλικό αυτό είναι εκτυπώσιμο.

Η καινοτομία αυτή είναι τόσο εντυπωσιακή που κέντρισε το ενδιαφέρον της ομάδας Earthshot του Πρίγκιπα William. Το βραβείο Eathshot θεσμοθετήθηκε το 2020 υπό την αιγίδα του Πρίγκιπα και του The Royal Foundation. Το βραβείο απονέμεται σε καινοτομίες στο χώρο της οικολογίας οι οποίες «επιδιορθώνουν και αναπλάθουν τον πλανήτη». Η Notpla κέρδισε 1.2 εκατομμύρια στην κατηγορία «Build a Waste Free World» με σκοπό να συνεχίσουν τις καινοτομίες στην κλιματική αλλαγή.

Έχει λοιπόν τόσο μεγάλη σημασία το όνομα Notpla; Ναι. Οι επικεφαλής της Notpla πρέπει να το σκεφτούν αυτό εάν θέλουν το προϊόν τους να πάρει την αναγνώριση που του αρμόζει.

Πηγή: https://www.fespa.com/en/news-media/blog/packaging-made-from-seaweed